thelifeofelsa.blogg.se

Följ mig och mitt liv via bloggen. Bor tillsammans med min sambo i lilla Strömsund. Jobbar som spring vikarie på dagis. Finns inte så mycket mer att säga egentligen ;)

Strax innan jobb

Publicerad 2013-12-10 14:44:50 i Allmänt,

Sitter och väntar på att klockan ska bli nog mycket för att kunna åka till jobbet. Det suger att jobba delat.. Jag känner mig inte "ledig" mellan jobbpassen. Det är mer som en väldigt lång lunch. Sitter hela tiden och kollar på klockan så att jag inte kommer för sent. Så för mig börjar jobbdagen klockan 06 och slutar 19 om allt går som det ska. Det är också en grej med mitt jobb, jag vet alltid när jag börjar men aldrig när jag slutar ;) Det gör mig inget dock, fast man blir lite less om något går sönder eller om djuren krånglar på en fredag kväll :p

Och nu över till trafiken i lilla Strömsund! På loppet av ca 15 minuter sammanlagt så höll jag på att bli påkörd 7 ggr!
Och jag vet att det inte var mitt fel. Folk är ju helt galna!
Så, vet du inte vart spaken till blinkern sitter, hur man använder helljus, högerregeln, att den som är i rondellen har företräde osv så kanske du inte ska ha körkort? ?
Och jag vill tillägga att du kanske tror att du är odödlig, men jag Vet att jag inte är odödlig så ge faan i att köra som en galning runt mig. I trafiken är det inte bara våra egna liv vi har ansvar för utan alla andra också.

Tack för mig, nu ska jag åka och jobba ;)


Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2013-12-10 17:14:45

Jag håller fullständigt med dig! Jag blir galen på alla idioter som inte tar nån som helst hänsyn till oss andra i trafiken. För att inte tala om alla puckon som gasar järnet på typ Simonparkeringen o storgatan där folk går.
Morr till alla muppar som fått körkortet med sina frukostflingor!

Svar: Precis! Folk är ju galna! :/
Elsa Mikaelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela