thelifeofelsa.blogg.se

Följ mig och mitt liv via bloggen. Bor tillsammans med min sambo i lilla Strömsund. Jobbar som spring vikarie på dagis. Finns inte så mycket mer att säga egentligen ;)

En tisdag

Publicerad 2014-02-11 11:36:56 i Allmänt,

Ja ni gott folk, idag är det tisdag för dom som missat det.
Sov pissdåligt inatt, vaknat flera ggr och drömt en massa konstigt. När jag kommer på jobbet ville jag komma igång med mjölkningen så fort som möjligt eftersom mjölkbilen kommer så tidigt.
Men såklart så hade en kviga blivit ko under natten ;)
Ut med en kalv till amman, rengöra lillboxen och in med den nya innan mjölkning.
Och när jag väl fick börja mjölka så var kossorna såå bråkig! Inte mot mig dock, men mot varandra..
Men jag hann mjölka klart innan mjölken skulle hämtas och slutade i tid ^^

Nu har jag hunnit gå min Svettispromenad och käkat lunch.

Sitter och kikar på tv innan Sanna kommer hem på lunch, sen kommer Ellinor som ville ha skjuts ut på byn :)

Fullt upp idag alltså ^^



Min fina Daisy <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela